دارچین

مصطفی تبریزی



اگرچه در نظرت آنچه نیست، ظاهر ماست

سیاه جامه ی سوگت لباس فاخر ماست

 

سلام می دهم و دلخوشم که فرمودید

هرآنکه در دل خود یاد ماست،زائر ماست

 

به خاطر تو فدا می کنم سر خود را

تویی که هرچه فدا کرده ای به خاطر ماست

 

تویی که نام غریبت خودش به تنهایی

اثرگذارترین روضه ی منابر ماست

 

بگو چگونه نگویم که دوستت دارم

که این حدیث شریف از امام باقر ماست:

 

"خبر کنید کسی را که دوستش دارید"*

خدا کند برسد، این پیام آخر ماست

 

مرا که در سفر آخرت امیدی نیست

مگر به اینکه بگویید: او مسافر ماست

 

اگرچه درخورتان شعر، ناسرودنی است

بگو به لطف خود این روسیاه شاعر ماست

 


*امام باقر(علیه السلام):

هر کسی را دوست دارید، گاه و بی گاه به او یاد آوری کنید.     «وسایل الشیعه»

نظرات  (۱۰)

سلام شیخ مصطفی زاهد تبریزی . . . . .
این غزل رو خودم از دو لب مبارک شما شنیدم
اما دوباره خوندنش تو دارچین یه لطف دیگه داشت .
اگه تونستی دوباره یه سر به سفیر بزن

  • حضرت مادر.سـ
  • سلام

    دیگر این نوکر تو، گریه کنِ سابق نیست
    رفتم از دست، نگاهی به دل ماهم کن

    غریب مادر سلامٌ علیکـــــــــــــــــــــــــــ
    خیلی زیبا بود..أحسنت..
    زیبا بود...
    شعر چه با قدرت شروع میشه.. بیت خوب اونقدر هست که نمیشه یکیش رو انتخاب کرد.. راستی من در صفحه 130 جمجمه ات را قورت بده زمینگیر شده ام و هی نمیتوانم تا ته کتاب را بخوانم. الان شاکی ام که چطور این کتاب را گذاشته اید هم ردیف "مرگ از من فرار میکند"؟!
    پاسخ:
    سلام، از التفاتتون ممنونم
    من همان موقع هم عرض کردم که سعی میکنم در اولین فرصت این کتاب(جمجمه) را با نگاه دقیق تری بخوانم
    چه بسا آن موقع که میخواندمش حالم نامیزان بوده باشد!
    خدایا انقدر از خواندن کامنت خودم خندیدم مردم! "جمجمه ات را قرض بده" با "غورباقه ات را قورت بده" چه تناسبی باهم دارن آخه..اشتباه تایپی بود.
    شعر زیبایی ست
  • مهدی شریفی
  • به مناسبت ولادت حضرت عیسی با مطالبی از ایشان ظاهراً به روزم
  • محمد حیدریان
  • بداهه عشق حسین (ع)


    عاشــــــــق روی تو بودن سعـــــادت خواهد


    رهــــروی کوی تو بودن لیــــــــاقت خواهد


    مست از عطر حــــــرم،حاجت خود می گیرد


    آنکه از عمق وجــــــودش زیـــارت خواهد


    سینه زن ،سینه زنـــــــــــان می گـــــــوید


    این کبــودی مرهم عشــــــق نهایت خواهد


    عالــــــــم از عاشـــــــق تو حیــران است


    هرکه را عشق حسین است شهادت خواهد

    م.حیدریان
    93/8/15

    Ritengo che l’unica riforma delle pensioni che si possa fare è quella dei burocrati, dei maneger ,dei parlamentari ,insomma la casta.Noi operai ci siamo propio stufati delle solite versioni:un continuo travaso di risorse e soprattutto di danaro che va dal povero al ricco, una sorta di robin hood aln2a8&17;incoltr#rio. E’ ora di dire BASTA.Che inizino le danze.AVANTI CON LA CAMPAGNA NAZIONALE.

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی